אונסק"ו בהחלטה אנטי ישראלית: "ישראל – כוח כובש בירושלים"

אבי יעקב 1 Comment on אונסק"ו בהחלטה אנטי ישראלית: "ישראל – כוח כובש בירושלים"

ההחלטה באונסק"ו בעניין ירושלים עברה ברוב של 22 מדינות, 10 מדינות התנגדו, 23 נמנעו ושלש מדינות נעדרו • נתניהו: "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי" • שגריר ישראל לאונסקו, כרמל שאמה הכהן: למרות שההחלטה התקבלה ברוב קולות – ישראל רושמת לעצמה הישג דיפלומטי אדיר לאחר ש"התמיכה לישראל כמעט הכפילה עצמה

צילום: Yossi Zamir/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארגון אונסקו של האו"ם אישר בצהרים (ג') החלטה הקובעת, כי "ישראל היא כוח כובש בירושלים". ההחלטה באונסק"ו בעניין ירושלים עברה ברוב של 22 מדינות, 10 מדינות התנגדו, 23 נמנעו ושלש מדינות נעדרו.

המדינות שתמכו בהחלטה: שבע מדינות ערב, איראן, מלזיה, מאוריציוס, ניגריה, סנגל, דרום אפריקה, בנגלדש, פקיסטן, ויאטנם, שבדיה, רוסיה, סין, ברזיל, ניקראגוה וצאד.

המדינות שנמנעו: צרפת, האיטי, הרפובליקה הדומיניקנית, מקסיקו, ספרד, סנט קיטס, קניה, טרינידד, אלבניה, קמרון, אסטוניה, חוף השנהב, סלובניה, גאנה, מוזמביק, אוגנדה, ארגנטינה, הודו, אל סלבדור, יפן, קוריאה, סרי לנקה ונפאל.

המדינות שהתנגדו: ארצות הברית, בריטניה, איטליה, הולנד, ליטא, יוון, פראגוואי, אוקראינה, טוגו וגרמניה.

הבוקר (ג') אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי, אף שהיום מתקיים דיון באונסק"ו שמנסה לכפור באמת הפשוטה הזאת. אנחנו כופרים באונסק"ו, אנחנו דוגלים באמת שלנו, שהיא האמת". את הדברים הוא אמר בחידון התנ"ך העולמי שנערך בירושלים.

אחר הצהרים, במהלך אירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי, אמר ראש הממשלה, כי ביומיים האחרונים קיים שיחות רבות עם מנהיגים של מדינות בעולם, יחד עם אנשי משרד החוץ. "התוצאה היא שמספר המדינות שתומכות בהצעה האבסורדית הזאת באונסק"ו הולך ומצטמצם. לפני שנה זה היה 32 מדינות, לפני חצי שנה זה ירד ל-26, עכשיו זה ירד ל-22. נמשיך לעשות את המאמץ השיטתי והעקבי הזה, נוריד את זה בכלל, כי לא צריכות להיות הצבעות כאלה באו"ם".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב על החלטת אונסק"ו ואמר: "ההחלטה המעוותת הזו והניסיונות לערער על הקשר בין ישראל לירושלים לא ישנו את העובדה כי ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי", אמר דנון והוסיף: "ישראל לא תעבור בשתיקה מול ההחלטה המבישה הזו".

שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, אמר: מדובר בהצעות שאין להם מקום במשפחת העמים ובטח לא באונסק"ו. להצביע נגד מדינה ביום העצמאות שלה זה שפל חדש של מדינות ערב אבל תוצאות ההצבעה הם יום הכיפורים שלהם. הם המומים, הם הגיעו הבוקר זחוחים שהאיחוד האירופי בכיסם – וסיימו עם חמש מדינות חדשות שהצביעו בפעם הראשונה נגדם. דגלי ישראל המתנוססים בהר הבית ובכל רחבי ירושלים והארץ הם תשובה מוחצת למזימה הערבית לפגוע בריבונותנו ובקשר ההיסטורי של העם היהודי לירושלים, הר הבית והכותל".

לדבריו, למרות שההחלטה התקבלה ברוב קולות – ישראל רושמת לעצמה הישג דיפלומטי אדיר. "התמיכה לישראל כמעט הכפילה עצמה והתפשטה לאפריקה, דרום אמריקה, ומזרח אירופה. העובדה שבהצבעה באוקטובר 14 רק ארה"ב תמכה בישראל ומאז המספר רק הולך וגדל הודות למאמץ דיפלומטי בהובלת ראש הממשלה", דברי השגריר שאמה הכהן.



1 תגובות

מיין תגובות